Spoločnosť Facebook patrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete na svete. Množstvo ľudí sa na túto firmu pozerá aj z investičného hľadiska. V tomto článku nájdete graf s aktuálnou cenou akcií a návod, ako kúpiť akcie Facebook v roku 2024.
Obsah článku
- Aktuálna cena akcií Facebook na grafe
- Návod, ako kúpiť Facebook akcie
- Kvalitní brokeri pre nákup akcií
- História spoločnosti
- Kľúčové vlastnosti tejto sociálnej siete
- História loga firmy
- Návod, ako zdarma kopírovať obchody populárnych investorov
Najlepší brokeri na Slovensku
1.
XTB
Váš kapitál je spojený s rizikom
2.
eToro
Váš kapitál je spojený s rizikom
3.
RoboMarkets
Váš kapitál je spojený s rizikom
4.
Saxo Bank
Váš kapitál je spojený s rizikom
Aktuálna cena akcií Facebook graf
Na online grafe je zobrazená aktuálna cena jednej akcie Facebook v amerických dolároch. Graf sa automaticky aktualizuje a môžete si pozrieť aj historický vývoj ceny akcií.
Základné údaje o spoločnosti
Logo | |
---|---|
Názov spoločnosti | |
Sídlo firmy | California (USA) |
Dátum založenia | 4. februára 2004 |
Symbol | FB |
Sektor | Informačné technológie |
Trhová kapitalizácia | 562,93 miliárd USD |
Dividendový výnos | – |
Web | www. facebook.com |
Prečo sa cena akcií neustále mení?
Cena akcií sa mení na základe ponuky a dopytu. Na každom akciovom trhu sa nachádzajú nakupujúci a predávajúci.
- Ak dopyt po akciách stúpa (na trhu je prevaha nakupujúcich), cena akcií Facebook rastie.
- Ak sa na trhu zvyšuje ponuka (prevaha predávajúcich), cena Facebook akcií klesá.
Návod, ako kúpiť akcie Facebook
Množstvo Slovákov chce vedieť postup, ako investovať do Facebooku. Celý proces investovania do akcií Facebook môžeme rozdeliť do troch krokov:
1. Rozhodnite sa, koľko chcete investovať
Vo všeobecnosti je vhodné investovať peniaze, ktoré nebudete potrebovať počas najbližších niekoľko rokov. Akciový trh je overenou dlhodobou investíciou. Štatisticky sa odporúča nakúpené akcie držať dlhšiu dobu (približne 3 roky a viac).
Niektorí investori preferujú jednorázový nákup akcií Facebook. Iní investori nakupujú akcie po častiach, napríklad raz mesačne. Postupným nákupom akcií si priemerujete cenu svojich akcií. Stratégia pravidelných nákupov zaručí, že nevložíte všetky vaše peniaze do trhu v čase, keď sú ceny najvyššie.
2. Otvorte si účet u brokera
Ak chcete kúpiť akcie Facebooku, potrebujete si založiť investičný účet. Tento účet si založíte zdarma u online brokera. Broker je spoločnosť, ktorá umožňuje investovať do akcií a ďalších finančných inštrumentov. Účet u brokera si otvoríte v priebehu 15 minút a tento proces je podobný ako pri zakladaní účtu v banke.
Nájsť brokera, ktorý umožňuje investovať do akcií Facebooku, je veľmi jednoduché, ale určite je pri tom vhodné zohľadniť aj rozsah dodatočných investičných možností, ktoré daný broker ponúka. Množstvo online brokerov, okrem akcií, umožňuje investovať do mien, indexov, ETF fondov, komodít alebo kryptomien. Vďaka tomu môžete svoje peniaze investovať do viacerých aktív.
Kvalitní brokeri pre kúpu akcií Facebook
V tabuľke nižšie nájdete spoločnosti, ktoré umožňujú investovať do akcií Facebooku bezpečne, rýchlo a jednoducho.
Vybraní brokeri sú regulovaní najprísnejšími európskymi regulačnými úradmi (ESMA regulácia, CySEC, FCA), účty klientov majú na osobitných účtoch a poskytujú zákaznícku podporu 24 hodín denne, 5 dní v týždni.
Ponuka akcií Spojené štáty americké, Kanada, Európa, Ázia, Južná Afrika, Austrália Minimálny vklad 0 € Čeština
Váš kapitál je spojený s rizikom | Ponuka akcií Spojené štáty americké, Európa Minimálny vklad 0 € (odporúčaný min. 400 €) Čeština
Váš kapitál je spojený s rizikom | Ponuka akcií Spojené štáty americké, Európa, Ázia Minimálny vklad 100 € Čeština
Váš kapitál je spojený s rizikom |
Týchto a ďalších kvalitných online brokerov si môžete navzájom porovnať v našom prehľadnom porovnaní najlepších brokerov pre investovanie do akcií.
3. Zadajte objednávku pre nákup akcií Facebooku
Teraz medzi vami a vlastnením akcií stojí iba samotný nákup akcií. Keď ste pripravený na vytvorenie prvej nákupnej objednávky, budete si môcť vybrať spomedzi viacerých typov objednávok.
Väčšina investorov používa 2 hlavné typy objednávok:
- Market objednávka – Táto objednávka sa realizuje okamžite za aktuálnu trhovú cenu. Pre nákup akcií Facebooku pomocou market objednávky jednoducho kliknite na tlačidlo nákup (buy), ktoré vidíte v obchodnej platforme.
- Limitná objednávka – Pomocou limitnej objednávky si nastavíte na akej cenovej úrovni chcete akcie Facebook nakúpiť. Napríklad: Aktuálna cena Facebook akcií je $193 a vy chcete kúpiť akcie Facebook na cene $180. Preto v obchodnej platforme si nastavíte limitnú nákupnú objednávku na tejto cene. Pokiaľ cena akcií klesne na cenu $180, vaša objednávka sa automaticky realizuje.
Vo videu nižšie nájdete detailný návod, ako kúpiť akcie Facebook v profesionálnej obchodnej platforme xStation.
Facebook akcie a dividendy
Každá akciová spoločnosť má viacero spôsobov, ako naložiť zo svojim ziskom. Spoločnosť Facebook doteraz celý svoj zisk reinvestovala do nových projektov a inovácií. Preto momentálne firma nevypláca dividendy.
Takýto postup je bežný pre spoločnosti, ktoré sa chcú rozvíjať a dosiahnuť dominantné postavenie na trhu. Napriek tomu však nie je vylúčené, že sa v budúcnosti vedenie rozhodne pre vyplatenie dividend.
História spoločnosti Facebook
Facebook, Inc. je americká sociálna sieť so sídlom v kalifornskom meste Menlo Park. Firmu založil Mark Zuckerberg spoločne s jeho kamarátmi z harvardskej univerzity Eduardom Saverinom, Andrewom McCollumom, Dustinom Moskovitzom a Chrisom Hughesom.
Táto spoločnosť patrí do takzvanej Veľkej štvorky technologických spoločností spolu s firmami Amazon, Apple, a Google.
Zakladatelia pôvodne obmedzili webovú stránku iba pre študentov harvardskej univerzity, neskôr pre študentov kolumbijskej, stanfordskej a yaleskej univerzity. Od roku 2006 sa na túto sociálnu sieť môže registrovať každý, kto má minimálne 13 rokov. Táto veková hranica sa môže líšiť podľa miestnych zákonov.
Názov firmy je odvodený od slova, ktoré na amerických univerzitách označuje niečo ako ročenka (kniha študentov, „kniha tvárí“).
Spoločnosť Facebook predstavila svoju verejnú ponuku (IPO) vo februári 2012 a bola ohodnotená na 104 miliárd dolárov. V tomto období to bolo najvyššie ohodnotenie pre novovytvorenú spoločnosť. Veľká časť obratu a zisku spoločnosti pochádza z reklamy, ktorá sa používateľom zobrazuje na nástenke a v novinkách.
Facebook patrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete
Po registrácii si používateľ vytvorí vlastný profil, v ktorom o sebe uvedie niekoľko osobných informácií. Používateľ môže zverejňovať svoje komentáre, zdieľať fotografie a uverejňovať odkazy na správy alebo iný zaujímavý obsah na internete. Môže tiež pozerať krátke videá.
Zdieľaný obsah môže byť verejne dostupný, alebo môže byť zdieľaný s vybranou skupinou priateľov alebo s rodinou. Používatelia tiež môžu používať rôzne pridružené aplikácie, pridávať sa do záujmových skupín, dostávať upozornenia o aktivitách priateľov.
Na platforme sa objavuje množstvo príspevkov, a s tým súvisia aj kontroverzné témy. Často sa objavujú problémy s narušením súkromia používateľov (ako napríklad škandál s únikom údajov Cambridge Analytica), politická manipulácia (napríklad pri amerických voľbách z roku 2016) alebo psychologické vplyvy (napríklad závislosť alebo nízke sebavedomie).
Facebook ponúka rôzne produkty a služby. Firma odkúpila služby Instagram, WhatsApp, Oculus, a GrokStyle. Spoločnosť taktiež vytvorila služby Messenger, Facebook Watch, a Facebook Portal.
Prečo je platforma Facebook tak populárna?
Facebook je užívateľský príjemná platforma, ktorá je dostupná pre každého. Registrovať sa a zdieľať svoje príspevky môže aj človek, ktorý sa vôbec nevyzná do technológií.
Facebook pôvodne začal ako služba, ktorá mala spájať ľudí, ktorí sa dlho nevideli. Postupom času sa však premenila na zlatú baňu pre firmy, ktoré chceli cielene zaujať svoje publikum a ponúkať reklamy, ktoré by oslovili potenciálnych zákazníkov pre nákup produktov a služieb.
Facebook umožňuje veľmi jednoduché zdieľanie fotografií, textových správ, videí a statusov. Stránka je často zdrojom zábavy a množstvo zákazníkov tu strávi nejaký čas každý deň.
Na rozdiel od niektorých iných sociálnych sietí, platforma Facebook neumožňuje zverejňovať obsah pre dospelých. Keď používateľ poruší stanovené pravidlá a bude nahlásený, dostane zákaz na ďalší vstup na webovú stránku.
Platforma používateľom umožňuje nastaviť si súkromie, takže každý si môže ochrániť svoje osobné informácie pred zverejnením tretím stranám.
Kľúčové vlastnosti platformy Facebook
Sociálna sieť Facebook sa stala veľmi obľúbenou vďaka nasledovným vlastnostiam a funkciám:
- Platforma umožňuje vytvorenie zoznamu priateľov a nastavenie ochrany súkromia. Používateľ si môže vybrať, ktoré informácie budú viditeľné v jeho profile.
- Facebook umožňuje nahrávanie fotografií a tvorbu fotoalbumov, ktoré môže používateľ zdieľať so svojimi priateľmi.
- Táto sociálna sieť podporuje interaktívny online čet, možnosť komentovať príspevky priateľov, zdieľať informácie alebo pozdraviť priateľov, či iných používateľov.
- Platforma podporuje vytvorenie skupinových stránok, stránok pre fanúšikov a firmy, ktoré môžu používať túto platformu ako marketingový nástroj.
- Vývojárska sieť platformy Facebook je vyspelá, má výbornú funkčnosť a pokročilé možnosti monetizácie.
- Použitím služby Facebook Live môžete streamovať video naživo.
Tlačidlo „páči sa mi to“
Tlačidlo „páči sa mi to“ so symbolom zdvihnutého palca sa po prvýkrát objavilo 9. februára 2009. Toto tlačidlo umožňuje používateľom jednoducho reagovať na status, komentár, fotografiu, video, odkaz od priateľov alebo reklamu.
Keď používateľ zareaguje na príspevok kliknutím na tlačidlo „páči sa mi to“, je pravdepodobné, že sa tento príspevok objaví aj v novinkách priateľa. Tlačidlo zobrazuje aj to, koľkým ľuďom sa daný príspevok doteraz zapáčil.
Neskôr, spoločnosť pridala ďalšie možnosti reakcie na príspevok. Vybrať si môžete z ďalších piatich emócií: „láska“, „haha“, „wau“, „smútok“ alebo „hnev“.
Facebook Messenger
Facebook Messenger je softvérová aplikácia, ktorá umožňuje okamžité odosielanie správ. Jej vývoj sa začal ako Facebook Chat v roku 2008. Táto funkcia bola zdokonalená v roku 2010. V auguste 2011 sa Messenger stal samostatnou mobilnou aplikáciou, zatiaľ čo Facebook Chat zostal súčasťou používateľskej stránky v prehliadačoch.
Služba Messenger podporuje bežnú textovú konverzáciu a umožňuje používateľom uskutočniť osobný alebo skupinový rozhovor, prípadne videohovor. Android aplikácia má integrovanú podporu pre SMS a takzvané „četové hlavičky“, ktoré sa zobrazujú na obrazovke smartphonu v podobe okrúhlej profilovej fotografie daného užívateľa.
V roku 2017 pridal Facebook tzv. „Messenger Day“. Je to funkcia, ktorá umožňuje používateľom zdieľať fotografie a videá v podobe príbehu so všetkými priateľmi. Zverejnený obsah zmizne z profilu po 24 hodinách.
Dátové strediská
Momentálne má Facebook 16 dátových stredísk. Spoločnosť sa zaviazala k nákupu 100% obnoviteľnej energie a k zníženiu emisií prispievajúcich k tvorbe skleníkového efektu o -75% do roku 2020.
Medzi technológie používané v dátových strediskách patrí Fabric Aggregator – distribuovaný sieťový systém, ktorý zahŕňa veľké regióny a rôzne vzorce návštevnosti používateľov stránok. Systém StatePoint Liquid Cooling (SPLC) je výparný chladiaci systém, ktorý na chladenie využíva vodu.
História loga Facebook
Keď sa sociálna platforma Facebook začala rozširovať z univerzitnej siete na celosvetovo obľúbenú webovú stránku, Mark Zuckerberg a Sean Parker si najali Mika Buzzarda z Cuban Council, aby vytvoril logo pre ich spoločnosť.
Logo od Buzzarda je takmer identické s logom, ktoré Facebook používa aj dnes. Počas rokov pôsobenia firmy sa na logu udiali len minimálne zmeny.
V jednom rozhovore Buzzard vysvetľuje niektoré rozhodnutia, ktoré uskutočnil pri tvorbe loga: „Bola to modifikácia typu písma Klavika, ktoré navrhol Eric Olson. O grafický vzhľad a finálnu úpravu sa postaral dizajnér Joe Kral, dobrý priateľ, ktorý so mnou v tom čase spolupracoval v Cuban Council. Mojou úlohou bolo dozerať na priebeh celého projektu.“
Zaujímavé je, že farebná schéma loga bola zvolená na základe zrakovej poruchy Marka Zuckerberga, ktorý trpí na tzv. deuteranopiu. Je to forma farebnej slepoty, ktorá človeku znemožňuje rozlišovať farby. Človek, ktorý trpí týmto ochorením, dokáže najlepšie rozlíšiť práve modrú farbu.
Dizajnové prvky loga spoločnosti Facebook
Logo spoločnosti Facebook má jednoduchý dizajn. Nápis je písaný malým písmom v bielej farbe s modrým pozadím. Ako už bolo uvedené, kombinácia modrej a bielej farby bola pôvodnou predstavou Marka Zuckerberga. Okrem toho sa táto kombinácia modrej a bielej farby často používala ako symbol čistoty a optimizmu.
V rámci loga spoločnosti Facebook sa používajú malé písmená, ktoré sú aj v tomto prípade znakom, že sa jedná o neformálnu, uvoľnenú a modernú spoločnosť. Okrem farebnej kombinácie a malých písmen nenájdeme v logu množstvo ďalších dizajnových prvkov.
Záver článku
Sme v závere článku, v ktorom sme si popísali históriu spoločnosti Facebook, jej produkty a návod, ako kúpiť akcie Facebooku.
Aj keď je samotný nákup akcií pomerne jednoduchý, množstvo ľudí radšej nechá svoje peniaze na sporiacom účte, na ktorom sotva dosiahne 3% ročné zhodnotenie. Pritom zabúdajú, že priemerná inflácia na Slovensku dosahuje úroveň 2.5%. Takto pri 3% zhodnotení po odrátaní inflácie zhodnotia svoje peniaze len o 0,5%.
Pokiaľ aj vy by ste radi investovali svoje peniaze, ale zdá sa vám svet investovania do akcií príliš zložitý, môžete automaticky kopírovať obchody populárnych investorov v najväčšej sociálnej obchodnej platforme eToro.
Návod, ako začať kopírovať populárnych investorov
Proces kopírovania obchodníkov sa skladá z týchto krokov:
- Založíte si obchodný účet u brokera
- Vložíte peniaze na svoj účet
- Vyberiete si populárneho investora
- Nastavíte výšku investovanej sumy
- Kliknete na tlačidlo kopírovať
Následne kopírujete všetky obchody (nákupy a predaje akcií) populárneho investora na vašom účte. Napríklad, pokiaľ vybraný investor nakúpi ďalšie akcie, na vašom účte sa automaticky otvorí ten istý obchod. Takto takpovediac zveríte svoje peniaze do rúk skúsenejších investorov.
Vo videu nižšie sa dozviete, ako funguje kopírovanie obchodníkov.
Ako sa darilo top obchodníkom za posledných 12 mesiacov?
Pozrite si prehľad výsledkov niektorých top obchodníkov za posledných 12 mesiacov.
Po kliknutí na tlačidlo ”UKÁZAŤ PROFIL” sa presuniete na obchodníkov profil, v ktorom nájdete detailné štatistiky výkonnosti.
* Copy Trading nepredstavuje investičné poradenstvo. Hodnota vašich investícií môže stúpať alebo klesať. Váš kapitál je spojený s rizikom.
Zaujalo vás kopírovanie obchodníkov a chcete sa dozvedieť viac o tejto unikátnej investičnej službe? Viac informácií o kopírovaní obchodníkov nájdete v našej recenzii brokera eToro.
Páčil sa vám tento článok? Odporučte ho aj svojim priateľom. Pomôžete tak rozšíriť kvalitné informácie o investovaní do akcií. Nenechajte si újsť ďalšie novinky zo sveta investovania a pridajte sa k nám aj na facebooku.
Diskusia k článku